Το αγροτικό παντοπωλείο Καλαμαριάς είναι στην πραγματικότητα ένα δίκτυο που φέρνει κοντά, σε μία σχέση συνεργασίας και αλληλεγγύης αγρότες και καταναλωτές.
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών με ντόπια, ποιοτικά και φθηνά προϊόντα και η στήριξη της ελληνικής αγροτικής παραγωγής με την εξασφάλιση δίκαιων τιμών για τους παραγωγούς και τον αποκλεισμό κάθε μεσάζοντα.
Πως λειτουργεί το παντοπωλείο
Για τα νωπά προϊόντα (λαχανικά, φρούτα κλπ.)
Ο καταναλωτής που είναι μέλος του παντοπωλείου μπορεί να κάνει παραγγελίες για τα προϊόντα, μέσα από το blog αλλά και τηλεφωνικά. Οι παραγγελίες συγκεντρώνονται από τη συντονιστική ομάδα του παντοπωλείου η οποία διαβιβάζει τις παραγγελίες στους παραγωγούς. Οι καταναλωτές γνωρίζουν από την αγγελία που θα αναρτάται κάθε εβδομάδα στο blog, τις τιμές και τις ημέρες παράδοσης των προϊόντων. Είναι υποχρεωμένοι, αφού κάνουν παραγγελία, να παραλάβουν τα προϊόντα τη συγκεκριμένη μέρα και ώρες και να καταβάλουν στους παραγωγούς το αντίτιμο.
Για τα ξηρά προϊόντα (όσπρια, ρύζι, λάδι κλπ.)
Για τα προϊόντα αυτά οι παραγγελίες γίνονται μία φορά το μήνα. Την τιμή θα διαπραγματεύεται η συντονιστική ομάδα , θα είναι σταθερή και συμφωνημένη για το συγκεκριμένο διάστημα και θα αναρτάται στο blog. Στο χώρο του παντοπωλείου θα υπάρχουν διαθέσιμα για τους καταναλωτές τα στοιχεία κάθε παραγωγού και προϊόντος όπως ποικιλία, τόπος παραγωγής, τρόπος παραγωγής, κλπ.
Ποιος διαχειρίζεται το παντοπωλείο
Το παντοπωλείο θα το διαχειρίζονται οι καταναλωτές μέσω της συντονιστικής ομάδας που θα εκλέγεται κάθε εξάμηνο από την συνέλευση τους. Η συντονιστική ομάδα συμφωνεί με τους παραγωγούς τις τιμές των προϊόντων και διαχειρίζεται το ταμείο του παντοπωλείου (τα έσοδα από τη μηνιαία συνδρομή- 1€- και τα έξοδα του χώρου). Η λειτουργία του θα στηρίζεται σε εθελοντική εργασία από τους ίδιους τους καταναλωτές μειώνοντας έτσι στο ελάχιστο το λειτουργικό κόστος του.
Τι κερδίζουν οι καταναλωτές και οι παραγωγοί
Οι καταναλωτές προμηθεύονται ποιοτικά, ελληνικά προϊόντα σε τιμές χαμηλές , γνωρίζουν τους παραγωγούς και τις μεθόδους καλλιέργειας (τη λειτουργία του παντοπωλείου θα βοηθούν και γεωπόνοι, μέλη του), ελέγχουν και διαχειρίζονται οι ίδιοι όλες τις διαδικασίες εξασφαλίζοντας έτσι απόλυτη διαφάνεια.
Οι παραγωγοί γνωρίζουν εκ των προτέρων τις ποσότητες των προϊόντων τους που θα πουλήσουν, σε τιμές που είναι δίκαιες για αυτούς καθώς δε μεσολαβεί μεσάζοντας και πληρώνονται μετρητά.
Υποχρεώσεις καταναλωτών και παραγωγών
Οι καταναλωτές για να είναι μέλη του παντοπωλείου οφείλουν να καταβάλλουν μηνιαία συνδρομή 1€ για τα λειτουργικά έξοδα του χώρου που φιλοξενεί το παντοπωλείο (ενοίκιο, ΔΕΗ, τηλέφωνο κλπ.). Οι καταναλωτές δεν μπορούν να διακόπτουν και να επαναενεργοποιούν τη συμμετοχή τους. Για παράδειγμα ένας καταναλωτής έχει δικαίωμα να μην προβεί σε παραγγελία για κάποιο διάστημα (θερινές διακοπές κλπ.) είναι υποχρεωμένος όμως για αυτό το διάστημα να καταβάλλει τη μηνιαία συνδρομή του. Διαφορετικά παύει να είναι μέλος και η εκ νέου ένταξή του θα εξετάζεται από τη συντονιστική ομάδα.
Οι καταναλωτές οφείλουν να είναι συνεπείς όσον αφορά τις παραγγελίες τους. Να παραλαμβάνουν δηλαδή τις συγκεκριμένες ποσότητες, τις μέρες και στην τιμή που έχουν συμφωνήσει. Συνεχόμενες ασυνέπειες θα εξετάζονται από τη συντονιστική ομάδα.
Οι παραγωγοί είναι υποχρεωμένοι να εκδίδουν όλα τα νόμιμα παραστατικά. Να εγγυώνται σταθερότητα στην ποιότητα των προϊόντων (παράπονα καταναλωτών θα εξετάζονται από τη συντονιστική και θα παίρνονται μέτρα). Να είναι συνεπείς στις ημέρες και ώρες παράδοσης.
πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου